Historia marki Birkenstock


Birkenstock - historia firmy

We współczesnym świecie obuwia trudno dziś znaleźć markę, której historia sięga nie kilkudziesięciu, nie stu, ale kilkuset lat wstecz. Niemiecki brand Birkenstock Orthopedie zdecydowanie jest wyjątkiem, którego losy wiążą się z wielopokoleniową pracą nad idealnym modelem butów, który zapewni przede wszystkim wygodę i zdrowie stóp. Trzeba przyznać, że misja rodziny Birkenstocków niewątpliwie się powiodła. Dziś te charakterystyczne klapki i sandały noszą wszyscy, niezależnie od płci, wieku czy miejsca zamieszkania!
Zobacz model: Birkenstock Arizona, Birkenstock Gizeh  lub przejdź do całej oferty marki.
  

rok 1774 - początek powstania firmy 

1774

Pierwsza wzmianka o marce „Birkenstock”. W kościelnych archiwach Langen-Bergheim, w księgach rzemieślników, Johann Birkenstock zostaje wymieniony jako szewc. 

1896

Szewc Konrad Birkenstock prowadzi dwa specjalistyczne sklepy obuwnicze we Frankfurcie. W 1896 rozpoczyna produkcję i sprzedaż innowacyjnych, elastycznych wkładek podeszwowych. 

1899 - 1929 r. 

1899

Konrad Birkenstock zaczyna prowadzić wykłady dla najlepszych szewców, aby wyjaśnić swoją koncepcję robienia butów na zamówienie, dopasowanych do konkretnego klienta, oraz sprzedawanie licencji pozwalającej innych produkować jego innowacyjne podeszwy do butów. W tym celu podróżuje przez całe Niemcy i Austrię przez kolejne 15 lat. 

1925

W Friedbergu, w Hesji, Birkenstock kupuje i rozbudowuje większą fabrykę. Aby sprostać wymaganiom dużej ilości klientów potrzebna jest znaczna dzienna produkcja, fabryka zaczyna działać przez całą dobę, również w nocy. Słynna „niebieska podeszwa” jest jednym z produktów powstałych w tym czasie. 

1930 - 1969 r. 

1932

Carl Birkenstock uruchamia kursy szkoleniowe „Birkenstock”, które zyskują bardzo dobrą opinię w branży. W kolejnych latach ponad 5 tysięcy specjalistów bierze udział w jego szkoleniach obuwniczych. Wiodący lekarze popierają przedstawiane przez Carl’a tezy i doceniają jego obuwie. 

1947

„The Carl Birkenstock System” zostaje opublikowany w nakładzie 14 000 egzemplarzy. Ponad 12 stron i 55 ilustracji, w których Carl Birkenstock przedstawia swoje teorie na temat naturalnego chodu i zdrowego obuwia. W tym czasie jest to najlepiej sprzedający się podręcznik do podiatrii. 

1963

Swoją premierę ma uwielbiany do dziś model Birkenstock Madrid. Jest to pierwszy sandał o głębokiej i elastycznej podeszwie, tworzący podstawę dzisiejszego rynku komfortowego obuwia. 

lata 1970'

1972

„The Book of Foot Care” Karla Birkenstocka zostaje opublikowana z nakładem 30 000 kopii. 

1973

Wyprodukowana zostaje maszyna do formowania, która może wytwarzać wszystkie rozmiary butów w odpowiednich proporcjach. Umożliwia również dostosowanie szerokości, dopasowanie pięty i wypustków na przedniej części buta. Birkenstock staje się wiodącym producentem obuwia na świecie. 

lata 1980' 

1983

„The Birkenstocka Foot Primer” Karla Birkenstocka zostaje wydane w ponad 360 000 kopii. 

1984

Alex Birkenstock, drugi syn Karla, przyłącza się do rodzinnego biznesu. 

1988 - 1999 r. 

1988

Firma zaczyna stosować przyjazne dla środowiska kleje. Ruch ten odzwierciedla świadomośc ekologiczną Birkenstock’a i stanowi przykład dla firm na całym świecie.

 Najmłodszy syn Karla Birkenstocka- Christian, dołącza do biznesu. 

1990/1991

Również Stephen Birkenstock, najstarszy z braci, zaczyna brać udział w rozwoju rodzinnej firmy. Produkcja wkładek i obuwia jest rozwijana i modernizowana pod kątem ochrony środowiska- udaje się zredukować zużycie energii o ponad 90%. W ciągu następnych lat powstają różne licencje i znaki towarowe, dzięki czemu firma może oferować dodatkowe grupy produktów. 

 2000 - 2017 r. 

2007

Właściciele Birkenstock Orthopädie GmbH & Co. KG przejmują długoletniego partnera dystrybucyjnego- firmę Birkenstock Distribution USA, Inc. 

2009

Wiosna 2009 roku zostaje uruchomiony nowy, większy zakład produkcyjny w Görlitz.

2013

Birkenstock staje się korporacją. Po raz pierwszy grupa kierownicza firmy nie składa się z członków rodziny. Oliver Reichert i Markus Bensberg zostają odpowiedzialni za działalność grupy Birkenstock. 

2014

Z pomocą partnerów Birkenstock przejmuje kolejne segmenty rynku i grupy docelowe. Nowe linie koncentrują się na czterech tematach: zdrowym trybie życia, zdrowego spania, zdrowych miejsc pracy oraz zdrowych stóp. 

[script]$('.kontener-row').each(function(index) { var ile_left = $(this).children('.left').css('height'); var ile_right = $(this).children('.right').css('height'); if (ile_left > ile_right) $(this).children('.left').css('border-right', '1px solid #fff'); if (ile_left <= ile_right) $(this).children('.right').css('border-left', '1px solid #fff');})[/script]

Informacja o plikach cookie

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www.

Ok, rozumiem
[script]$(document).ready(function() { $('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_loyaltyClubJoin').change(function(){if($(this).is(':checked')) {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1744_0').attr('required', '');} else {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1744_0').removeAttr('required');}});});[/script]