Historia marki Timberland


Historia Timberland

Amerykańska marka odzieżowa Timberland narodziła się z pasji i doświadczenia w drugiej połowie XX wieku. Jej założyciel, Nathan Swartz, w swojej karierze poznał produkcję obuwia na każdym z jego etapów. Zdobytą na przestrzeni lat wiedzę wykorzystał do stworzenia jednego z najbardziej rozpoznawalnych brandów. Pierwszy wodoodporny but, czyli Premium 6 Inch po dziś dzień króluje w ofercie obuwia z drzewkiem. Firma Timberland ceniona jest za doskonałą jakość i solidność wykonania każdego produktu oraz za działalność charytatywną i proekologiczną.
Zobacz model: Timberland Premium 6 Inchlub przejdź do całej oferty marki.
  

Pierwsza połowa XX wieku

1918

Nathan Swartz, przyszły założyciel marki Timberland, rozpoczyna pracę jako szewc.

1952

Nathan Swartz kupuje połowę udziałów w fabryce, w której dotychczas był pracownikiem.

1955

Nathan Swartz kupuje kolejne 50% udziałów fabryki i staje się pełnoprawnym właścicielem przedsiębiorstwa The Abington Shoe Company.Do interesu dołącza syn Nathana – Sidney.
Rodzina Swartzów wprowadza nowatorską technologię wtłaczania cholewki w podeszwę i łączenia obu elementów za pomocą solidnych szwów.

Lata 70. XX wieku

1973

Na rynek trafia pierwszy w pełni wodoszczelny but, nazywany popularnie „Żółtym” lub „Drwalem”. Na przestrzeni lat staje się on najpopularniejszym modelem w ofercie marki Timberland.

1978

Ogromna popularność modelu, który zadebiutował pod nazwą Timberland, sprawia, że zarząd firmy postanawia oficjalnie zmienić nazwę na The Timberland Company.W ofercie marki pojawiają się pierwsze ręcznie wykonywane ze skóry mokasyny.

1979

Oferta Timberland zostaje uzupełniona o pierwszy model dla miłośników żeglarstwa, stający się inspiracją dla innych producentów.
Timberland rozpoczyna ekspansję na rynku europejskim, a produkty sygnowane drzewkiem pojawiają się między innymi we Włoszech.

Lata 80. XX wieku

1986

Firma założona przez Nathana Swartza otwiera pierwszy sklep detaliczny Timberland. Lokalizacja sklepu to Newport, Rhode Island.Timberland kontynuuje ekspansję na rynkach europejskich i otwiera oddziały we Francji i w Niemczech.

1988

W ofercie Timberland po raz pierwszy pojawia się konfekcja dla kobiet i mężczyzn.

1989

Timberland jako marka zaczyna cieszyć się coraz większą popularnością w Europie, co owocuje powstaniem oddziału amerykańskiej firmy w Wielkiej Brytanii.
Następuje otwarcie pierwszego sklepu Timberland poza Stanami Zjednoczonymi. Na lokalizację sklepu zostaje wybrany Londyn, a konkretnie New Bond Street.

Lata 90. XX wieku

1991

Na stanowisko dyrektora operacyjnego firmy The Timberland Company wybrany zostaje Jeffrey Swartz.Akcje przedsiębiorstwa trafiają na nowojorską giełdę oznaczone symbolem TBL.

1992

Timberland zostaje głównym sponsorem organizacji niedochodowej City Year.Założona przez Nathana Swartza marka wciela w życie program Path of Service. W ramach programu wolontariatu pracownicy firmy dostają po 16 płatnych godzin, które mogą wykorzystać na rzecz lokalnych społeczności.

1996

Oferta Timberland zostaje poszerzona o pierwsze produkty na licencji, do których zaliczają się między innymi zegarki.

1997

Timberland kontynuuje aktywną działalność charytatywną, czego początkiem jest pierwsza impreza, której celem jest wsparcie lokalnej społeczności – Serv-a-Palooza. Dzięki takiemu podejściu Timberland staje się odpowiedzialne za przeprowadzenie 23 projektów w dwunastu krajach, w których udział bierze 530 wolontariuszy.

1998

Po siedmiu latach pełnienia funkcji dyrektora operacyjnego Jeffrey Swartz zostaje wybrany nowym prezesem firmy.Asortyment marki poszerza się o produkty licencyjne, takie jak czapki, plecaki, odzież dla dzieci, okulary i szereg akcesoriów wykonanych z najwyższej jakości naturalnej skóry licowej.Timberland otwiera kolejny europejski oddział firmy, tym razem zlokalizowany w Hiszpanii.

Wiek XXI

2002

Popularna w różnych zakątkach świata marka wkracza na polski rynek.

2003

Kultowy „Żółty Buty” obchodzi swoje trzydzieste urodziny.

2004

Timberland otwiera swój pierwszy w sklep na terenie Azji. Na nową lokalizację zarząd wybiera stolicę Japonii – Tokio.

2005

Do życia zostaje powołane Timberland Boot Company.

[script]$('.kontener-row').each(function(index) { var ile_left = $(this).children('.left').css('height'); var ile_right = $(this).children('.right').css('height'); if (ile_left > ile_right) $(this).children('.left').css('border-right', '1px solid #fff'); if (ile_left <= ile_right) $(this).children('.right').css('border-left', '1px solid #fff');})[/script]

Informacja o plikach cookie

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www.

Ok, rozumiem
[script]$(document).ready(function() { $('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_loyaltyClubJoin').change(function(){if($(this).is(':checked')) {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1744_0').attr('required', '');} else {$('#cart_flow_address_step_loyaltyScheme_consentForm_consent_1744_0').removeAttr('required');}});});[/script]