Lacoste: Historia firmy


Lacoste: historia firmy

Trudno byłoby znaleźć kogoś, kto nie zna ubrań sygnowanych zielonym krokodylkiem. Historia marki Lacoste jest bezpośrednio związana z karierą znanego francuskiego tenisisty - René Lacoste, który zaprojektował koszulkę polo i jako pierwszy sportowiec wystąpił w niej na korcie, w czasach, kiedy tenisiści grali w spodniach i koszulach z długimi rękawami. Dziś Lacoste jest firmą oferującą nie tylko polówki, lecz również szereg innych elementów garderoby, akcesoria oraz perfumy.

Zobacz modele: Lacoste Ziane, Lacoste Marice, Lacoste Marcel,
lub przejdź do całej oferty marki.
  

1919-1924 r. początki kariery Rene

1919

René Lacoste oświadcza swojemu ojcu, że chce zostać zawodowym tenisistą. Ojciec zgadza się, jednak ostrzega, że jeśli po pięciu latach René nie sięgnie po mistrzostwo świata, będzie musiał pracować w rodzinnej firmie.

1923

René nie zdobywa tytułu mistrza świata w umówionym czasie, jednak ojciec pozwala mu kontynuować karierę sportową z uwagi na powołanie do oficjalnej reprezentacji Francji.

1925-1929 r. pasmo sukcesów

1925 r.

René Lacoste po raz pierwszy zwycięża w Wimbledonie i zajmuje pierwsze miejsce na French Open.

1927

René drugi raz zostaje zwycięzcą Wimbledonu.

1929

Lacoste po raz trzeci triumfuje na French Open.

1926

René wygrywa turniej US Open. Na korcie, wbrew obowiązującej modzie tenisowej, pojawia się w zaprojektowanej przez siebie białej koszulce z krótkimi rękawami i kołnierzykiem, wykonanej z francuskiej bawełny (jersey petit pique). Wystąpienie w takim stroju wzbudza sporo emocji wśród kibiców, dziennikarzy oraz pozostałych sportowców.

1928

René ponownie staje na najwyższym miejscu podium na turniejach: US Open i French Open. Po udziale w US Open amerykańska prasa nazywa go Aligatorem.

Lata 30. XX wieku założenie marki

1933

René Lacoste w efekcie współpracy z Andre Gillierem zakłada w 1933 roku firmę odzieżową La Societe Chemie Lacoste z siedzibą w Paryżu. W nowopowstałej fabryce rusza produkcja białych koszulek z kołnierzykiem, mających być flagowym produktem w ofercie marki. René Lacoste zgłasza się do przyjaciela – Roberta George’a i prosi go o pomoc w przygotowaniu logo. Słynny tenisista chce, by było ono inspirowane aligatorem lub krokodylem, w nawiązaniu do jego pseudonimu.

Lata 50. i 60. XX wieku

1951

Lacoste uzupełnia swoją oferty o koszulki polo w urozmaiconych kolorach. Do sprzedaży wchodzą między innymi koszulki w kolorze niebieskim, granatowym i czerwonym.

1963

Szefem firmy zostaje Bernard, najstarszy syn René. Nowy zwierzchnik postanawia stworzyć kolekcje dla ludzi w młodszym wieku.

1969

Lacoste łączy się z lokalną firmą Izod i decyduje się zdemokratyzować brand. Francuskie przedsiębiorstwo obniża cenę koszulek o 35 dolarów, by łatwiej dotrzeć do przeciętnego mieszkańca Stanów Zjednoczonych, ze względu na poszerzoną działalność na rynku amerykańskim. Ubrania z zielonym krokodylkiem stają się dostępne nie tylko w eleganckich butikach, ale także w supermarketach. Rośnie też liczba podrobionych produktów, oferowanych w jeszcze niższych cenach. Zamożni fani Lacoste wyrażają swoją dezaprobatę nową polityką firmy i przenoszą uwagę na koszulki Ralpha Laurena, będącego oficjalnym dostawcą strojów dla United States Tennis Association.

Lata 80. i 90. XX wieku

1989

La Societe Chemie Lacoste zmienia nazwę i pozostawia tylko zapadające w pamięć słowo „Lacoste”. Popularność ubrań sygnowanych krokodylkiem stale rośnie.

1996

12 października w Saint-Jean-de-Luz umiera René Lacoste, wybitny tenisista i założyciel jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek odzieżowych na świecie.

2002-2017 r.

2002

Lacoste na stanowisko dyrektora generalnego zatrudnia Roberta Siegela, odpowiedzialnego przez prawie 30 lat za zarządzanie firmą Levi Strauss. Siegel w ciągu roku zwiększa dochody firmy o 800 procent.

2003

Ubrania Lacoste stają się popularniejsze za sprawą serialu „Życie na fali”

2005

Andy Roddick zrywa kontrakt z Reebokiem i nawiązuje współpracę z Lacoste. Sportowiec otrzymuje 30 milionów dolarów za sześć lat noszenia koszulek z krokodylkiem na międzynarodowych zawodach, a francuska marka zyskuje świetną reklamę.

2015

Lacoste wygrywa przed unijnym Trybunałem Sprawiedliwości z polską firmą Kajman, której znak towarowy łudząco przypomina zielonego krokodylka z Francji.


[script]$('.kontener-row').each(function(index) { var ile_left = $(this).children('.left').css('height'); var ile_right = $(this).children('.right').css('height'); if (ile_left > ile_right) $(this).children('.left').css('border-right', '1px solid #fff'); if (ile_left <= ile_right) $(this).children('.right').css('border-left', '1px solid #fff');})[/script]

Informacja o plikach cookie

Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies, w celu dostosowania się do Twoich preferencji oraz w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania strony www.

Ok, rozumiem